Thursday, April 7, 2011

Routine of the day

Assalamualaikum. 

Hey! Setiap mase, setiap saat, setiap waktu, setiap detik (aihhh brape bnyk setiap daa) msti ade jep bnde alah yg korang buat kan? Well, aku pun! Hari-hari buat bende alah yg same jep. Kadang-kadang bosan jugak aku. Haihh jealous pun ade dgn teman lain. Yek ahh dorang ade waktu untuk manjekan diry, lepak sane sini, tapi aku? Adoiyh. Nak buat cemane kan. Anak yg baik mendengar kate. Hihihihi. Untuk pengetahuan krg, mak aku ade bukak stall tau. Alaaa stall kecik-kecik jep. Tepi jalan je pun. Huhuhu. So, hari-hari laa aku kene tolong mak aku except hari jumaat coz dkt area rumah aku ade pasar malam so hari jumaat je laa hari untuk aku berjimba bersuka ria memanjekan diry dgn bantal peluk busukk aku. ekekekek. Buleh tido lame ckettttt! :DD

 Bangun pagi bute dh kene kemas rumah ape sume. Lepas dh breakfast ape sume pastuh kene tlg mak aku buat karipap. Ahahha hari-hari aku laa dox menggentel. Lame-lame naik muak aku dgn karipap. Karipap karipap karipap. Muke aku pun dh mcm muke karipap. Dalia anak buah kesayangan pun sudah pandai menggelek karipap oke. Hehehhe. Well, tengok laaa auntie die sape. Ecehhh kadang-kadang bengang pulak aku dok berebut dgn dia. Hahahaha.

Heeee taraaaa!!! Nie sume aku yg gentel okie! ;)




Heee.. Dan inilah hasilnyer!! Nyummmy nyummy!


Then,tolong mak buat popia pulakk dah. Huhuhu. Kalau dalia kesayangan ade kan nanti die tolong aku tempelkan tepung dkt kulit popia tuh. Ahahha tuh laa keje dye. Haishhhh busyuk auntie nie, ciom kunx! Huhuhuhux


Popia-popia yg belum disadai atas kuali. hehehhe. malas nk rotate*


Lepas tuh kene tolong bungkuskan mee curry dgn laksa. Taok sayur ape sume. Huhuhuhu. Krg try laaa laksa mak aku. Fr sure krg tk kan nyesal punye lahhh. Hihihihi sedap tauuu. Ececehhh angkat bakul sendiri nampak. Kikikiki. Alaaaaa dalam banyak-banyak masakan mesti laa masakan ibu paling sedap kan so haruslah aku puji mak aku punye masakan. Ehehehehheek


mengancam tk rase? Hahahahhaha.

**tauhuuuuu sumbat


Sebenarnye banyak lagi kuih-muih yg mak aku buat contoh macam donut, keria, ubi ketuk,kuih kacang, mihun, mee etc. etc. tapi takkan laa nak sumbat sume dkt dlm belog nie kan. Kang tercabar iman korang yg skrang dok tngah berlapar tuh kang. Huhuhuhu. Sume mak aku buat sendiri okayy tadek tempah-tempah der. Tak men laa kan. Huhuhu. Mak aku start menjual dalam pukul 2 petang mcmtuh so tunggang tebalek laa kitorang dkt rumah nk buad sume bnde alah tuh. Huhuhuhu. Penat ohhh gile tk penat. Kalau dulu lepas tolong dkt rumah aku kene naek kedai tolong mak aku menjual pulak. Tapi naseb bek skrg mak aku suda amex orang so tkde laa penat sangat kan. Lagipun aku mane suke tunjuk-tunjuk muke aku yg comel nie dkt orang ramai. Hahahahha. Aku lagik prefer duduk sembunyi dkt rumah buat keje blakang tabir jep. Ehehehhe. Disebabkan muke aku yg jarang sangat nak menempel dkt kedai tuh nanti kalo orang-orang yg datang dkt kedai mesti tanye mak aku dengan soalan-soalan yg sangat mengganggu jiwa raga aku. contohnyer......

si polan : ehh ini anak kau yg mane nie. Tk pena nampak pun?
mak : oh ini memang die naek atas law ade emergency jep tuh jarang nampak muke tuh.

bla bla bla* bencikkkk tau. Tau laa aku tk sepemes kakak-kakak aku yg laen. Duhhhhhh kejam sehhh kau! Huhuhuhu. Plus!! Aku tk suke sangat naek kdai sbub ap tau?? Sbb pernah ade kakak-kakak or abang-abang yg beli kuih dkt mak aku panggil aku KAKAK ? Eeeee jijuikkk ! Bency tau! Ape muke aku nie mcm kakak-kakak engkau orang ke. Haishhhh memang dalam hati dox sumpah seranah je laa kan. Hahahhaa. Tue sangat ke aku? Wuwuwuwuuw T_T

So, itu je laaa rutin harian aku hari-hari dok ulang-ulang bende same jeppp. Huhuhuhu. Aku tetap aku. Biase-biase aje. Tkde pape yg special sangat pun dgn life aku. Life aku tk gempak cm lyfe krg. Tak gitu? Hehehehhe. Oke lahh sambung d next entry yer. Daaaa.

No comments:

Post a Comment